Sunday, October 20, 2013

Keperitan Hidup

Kehidupan . ? Apa yang korang faham dengan kehidupan ? Ada orang cakap kehidupan ni seperti menajalani kehidupan di dunia Allah .. Ada yang cakap kehidupan untuk berkerjea mencari rezeki .. Ada juga yang mengatakan  kehidupan ni membosan kan ? Banyak sumbar yang tidak tepat orang dapat tafsir kan .. Sesetengah orang ni pula mencari kehidupan yang membahagia kan .. Setengah lagi mencari kehidupan yang ingin dia sendiri miliki .

Kehidupan kita semua Allab yang tentu kan . Baik atau buruk kehidupan itu , kipa perlu lalui dengan tabah . Senang shj . Pegang prinsip seperti saya . Allah tidak akan memberi dugaan dan keistimewaan kepada seseorang itu jika orang itu tidak tahu mengandalikannya ... Kita cuma menajalani kehidupan kita dengan hati yang penuh dan mampu untuk berusaha untuk menjalani dugaan yang di beri oleh Nya .

Sekuat mana orang itu , pasti akan menangis . Nak tahu kenapa ? Sebab . Allah mencipta kita dengan cukup sifat dan perasaan . Kita manusia . Tidak mampu sama sekali untuk lari dari hukum dunia Allah .. Tiada pilihan . Kita pasti akan tertawa . Menangis . Gembira . Itu sudah lumrah namanya . Jangan sesekali tipu diri sendiri untuk menyelindungi perasaan kita .. Tawakal kepada Allah . Tak pun kita cari cara untuk meluahkan perasaan kita . Sama ada kawan , keluarga mahupun kekasih hati =) Amat mudah kan .

Bagi saya . Even sy sedabg bersedih bagai nak mati . Satu sahaj cara untuk sy hilang kan sedih saya tu . Pakai earphone , dengar lagu sedih dan tangis sekuat2 hati kita .. maksud saya menangis dalam hati .. at least benda tue sudah terlepas bersama air mata . Tak la lagi kita beban one day nanti . Itu cara saya . Cara anda semua tidak la sy tahu . Ada jenis orang yang bergalak sakan . Tapi nanti dia kan menangis teruk . Ada juga yang sanggup pergi bercuti or pergi tempat2 yang sunyi dan menjerit sekuat2 hati .. masing2 ada cara yang tersendiri . Terpulang kepada anda semua . Tepuk dada tanya selera .. =)

No comments:

Post a Comment