Sunday, October 20, 2013

SHOUT!! : Happy Birthday to ME

18 Oct 1993 . This date I was born . Yes . Ini tarikh keramat dalam hidup saya . Setiap orang asa tarikh lahir sendiri . Pasti masing2 akan noted kan tarikh birth masing2 . Walaupun umur makin tua . Apa salahnya kalau kita buat birthday kita kan ? Tak salah rasanya .. ada rezeki buat la . Tak ada rezeki pon tak apa .. yang penting satu sahaja .  Banyak kan beridabat . Bersyukur denga  apa yang di beri oleh Allah . Tidak kira dari segi kewangan ? Kesihatan ? Kebahgiaan ? What ever la .. Janji kita tahu erti syukur tu .

Selain itu , kita juga perlu menghormati ibu bapa kita yang berhempas pulas untuk membesarkan kita . Bersusah payah mencari rezeki untuk mencari sesuap nasi kepada kita . Sejujurnya . Saya tidak pernah sama sekali berkurang hajar dengan mak ayah saya . Ada la 2 3 orang kat youtube . Video kurang hajar dengan mak bapak . Tidak mwnajaga mereka bila mereka melangkah ke peringkat uzur . Apa salah nya anak2 ? Emak mampu menjaga 10 orang anak Ini kan nk jaga seorang mak sahaja ?

Bermacam2 alasan yang di lempar kan .. kerja la . Dah kahwin la . Mcm2 la .. satu je saya nk tanya mereka . Otak mereka letak di mana ya ? Masa kecil2 dulu berjanji macam2 dengan mak ayah . Mak . Nantikan . If dh kerja . Kita bawak mak pergi jalan2 . Makan angin kononya nak balas jasa mak ayah . Tapi ??? End of the story . Kau sombong . Lupa diri . What the F**k ? Dlu mak ayah kau didik kau . Jadi orang yanh berguna . Sekarang kau dah kaya raya .. berkerjaya . Pandang mak ayah sendiri pun dah tidak mahu . Manusia jenis apa ini ? Perlu kan puam2 mcm ni hidup di dunia Allah ? Layak ke mereka ?

Nak cakap panjang2 pun tidak guna . Sbb masi g2 ada otak fikiran sndiri . 1 sahaja sy nk bagitahu .. saya sendiri pun tidam sempurna . Tapi .. tak salah kita perbaiki kesalahan kita untuk menjadi lebih baik . Kerana itu lebih baik dari sebalinya .. Ambil masa .. tenang kan fikiran .. Tanya diri kita sendiri . Apa yang kita kurang dan apa yang oranh lebih . ?? Itu lebih baik . =) Selamat mencuba .

By the way . Thanks a lots fkr those yang sudi wishing my birthday and give me some of present .. im happy so much . And thanks you juga kat my love coz wish me sharp on the time and date . Love you so much A .. xoxoxo ..

No comments:

Post a Comment